Nii lõi
talgutest osa võtma kutsuva teleklipi salvestusel kaasa ka näiteks läinud aastal Kärla vallas Kõrkkülas
talguid korraldanud Maret Metsmaa. “Asi sai alguse sellest, et korraldusmeeskond palus jaanuaris
talgujuhtidelt tagasisidet, kuidas
talgud
2010. aastal läksid ning mida inimesed sealt enda jaoks leidsid ja
väärtustasid,” rääkis Maret Metsmaa Saarte Häälele. Nõnda saatis ka tema
oma
talguloo teele ja see osutus üheks väljavalitutest, mispeale korraldajad tulid valitutega kohtuma, et valmis meisterdada
talgutele kutsuv reklaamklipp.
“Sätiti sobivasse kohta ja kästi hästi lühidalt öelda, et mida meie
talgult enda jaoks leiti. Minu sõnum oli: elu on külas ja külas on elu,” naeris Metsmaa, selgitades oma lause mõtet, et Kõrkküla
talgutel osales mitu põlvkonda korraga. “Kolm põlvkonda rabas kõrvuti tööd teha ja see neile meeldis, et olid
talgud nagu muiste – kõik külg külje kõrval,” rääkis ta.
Talgute korraldusmeeskonda kuuluv Sven Puusepp tõdes, et kõige olulisem
talgute juures ongi see, et tegemist ei tohiks olla ainult n-ö kampaania korras
talgute korraldamisega. “Tahame näidata, et see ongi elu ise. Me ei taha
talgutele kutsuda rokkareid, näitlejaid või poliitikuid, sest me ei tea ju, kas nad ise üldse käivad
talgutel. Võib-olla käivad ka, aga võib-olla ei käigi,” selgitas Puusepp, miks otsustati reklaamnägudeks valida just
talgulised.
Klipid põhinevad tema sõnul talgulugudel, inimesed ise räägivad, mis nad talgutelt
enda jaoks leidnud on. “Kes on leidnud mehe, kes naabri, kes kivi, kes
teotahte. See on selline lõputu leidmiste jada ja seda olemegi tahtnud
edasi anda,” põhjendas ta.